KARADENİZ GEZİSİ
Trabzon, Rize, Ordu, Giresun, Samsun, Amasya, Sinop, Kastamonu, Safranbolu, Ayder, Uzungöl,
Yeşilırmak, Sümela Manastırı, Ayasofya Kilisesi, Bandırma Vapuru, Erzurum, Tokat, Sivas, Kars, Ani
Harabeleri, Çifte Minareli Medrese, Artvin, Borçka, Kaçkarlar
9 Gece 10 Gün (8 Gece Otel Konaklaması)
HAREKET TARİHLERİ: 11 Haziran-6 Ağustos
1.GÜN:BALIKESİR-BURSA-ESKİŞEHİR-ANKARA-ÇORUM- AMASYA
Siz saygıdeğer konuklarımızı 19:00 Stadyum önünden alarak otobüsümüz ile Amasya’ya doğru yol almaya başlıyoruz. Akşam yemeği
için Susurluk’da verilen mola sonrası yolumuza devam ediyoruz. İyi yolculuklar…
2.GÜN: AMASYA – HAZERANLAR KONAĞI – MUMYALAR MÜZESİ – TURHAL - TOKAT
Sabah yolda alınan serbest sabah kahvaltısının ardından Amasya’ya varıyoruz. Anadolu kültürünün kronolojik tarih sıralamasını
görebileceğimiz ender kentlerden biri olan Amasya’da, Hazeranlar Konağı, Amasya Kalesi, Kral Mezarları, Yeşilırmak, Ferhat-Şirin
efsanesine ait su kanalları, II. Beyazid Külliyesi, Saat Kulesi, , Mumyalar Müzesi, Arkeoloji ve Etnografya Müzesi ve Bimerane
göreceğimiz başlıca yapıtlar olacak. Yemek sonrasında gerçekleştireceğimiz Amasya panoramik şehir turu gezimizin ardından
güzergâhımız boyunca vereceğimiz fotoğraf molaları sonrasında, Turhal üzerinden Tokat’a ulaşıyoruz. Tokat’ta sırasıyla, Tokat
Müzesi (Gökmedrese), Taşhan, Saat Kulesi ve Mevlevihane başlıca gezi noktalarımız olacak. Anadolu’da yazmacılığın merkezi
konumunda olan Tokat’tan, Tokat Yazması almadan gitmek olmaz diyoruz ve yazmacılar çarşısında kısa bir alışveriş molası veriyoruz.
Mola sonrası Ballıca Oteline (4 yıldız) yerleşiyoruz. Dileyen misafirlerimiz tokat gecelerini keşfe çıkabilirler.
3.GÜN: TOKAT – SİVAS – KONGRE BİNASI - GÖKMEDRESE – TAŞHAN - ERZİNCAN – AŞKALE - ERZURUM
Otelimizde alınan açık büfe sabah kahvaltısının ardından Çamlıbel ve İhsaniye üzerinden Cumhuriyet Kenti Sivas’a varıyoruz.
Sivas’taki ilk gezi noktamız Gök Medrese olacak. Eğri minaresiyle görenleri hayrete düşüren ve hala bu minarenin kullanıldığı Ulu
Camii ise diğer gezi noktamız. Sonrasında gerçekleştireceğimiz Bürücüye Medresesi, Çifte Minare, Osmanlı dönemindeki sosyal
yaşamın inceliklerini günümüze kadar aktaran Kale camindeki sadaka ve kayıp taşları gezilerimizi takiben Sivas Kongresi’nin
gerçekleştirildiği ve içinde gezerken Kurtuluş Dönemini yaşadığımız Kongre Binası’na gidiyoruz. Sivas’ta vereceğimiz serbest vaktin
sonrasında yolumuz bizi Erzincan’a çıkaracak. 1990 Depremi sonrasında yeniden kurulan ve modern bir mimariye kavuşan
Erzincan’da, bakırcılar çarşısında kısa bir molamız olacak. Serbest vakit sonrasında Aşkale üzerinden Dadaşlar diyarı Erzurum’a
varıyor ve Renaissance Polat Oteline yerleşiyoruz.
4.GÜN: ERZURUM – ÇİFTE MİNARE – YAKUTİYE MEDRESESİ – OLTU TAŞI ATÖLYESİ - SARIKAMIŞ - KARS – ANİ HARABELERİ
Otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından Doğu’nun en yüksek ili Erzurum’u gezmeye başlıyoruz. İlk durağımız
Türkiye’nin en büyük medresesi olan ve ilginç öyküsüyle hafızalara kazınan Çifte Minareli Medrese olacak. Ardından Ulucamii,
Yakutiye Mederesesi (Türk ve İslam Eserleri Medresesi) gezilerimizi tamamlayıp, Erzurum’un meşhur oltu taşı ürünlerinin
sergilendiği Taşhan’a gidiyoruz. Büyüleyici taşlar arasındaki gezintimizin ardından Erzurum savunmasının en büyük
kahramanlarından Nene Hatun’un mezarının bulunduğu Aziziye Tabyaları’nı gezdikten sonra kentten ayrılıyoruz. Aras
Nehri’nin üzerinde bulunan Çobandede Köprüsü’ndeki molanın ardından Sarıkamış’a ulaşıyor, düşmandan çok, soğukla
savaşan ordumuzun 70.000 şehit verdiği Allahüekber Dağları’na bakan anıtı ziyaret ediyoruz. Sonrasında Rus işgali sırasında
yapılan taş evlere sahip Kars’a ulaşıyor, Kars Kalesi ve Kümbet Camisi (12 havireler kilisesi) ,Ünlü şairlerimiz den Namık
Kemal’lin bir dönem yaşadığı evi görüp Kars sokaklarını keşfediyoruz. Serbest zaman sonrası Ermenistan sınırını belirleyen
Arpaçay’ın yanı başında kurulan ve yüzyıllar boyunca canlı bir ticarete sahip olan Ani Antik Kenti’ne geçiyoruz. Büyük Katedral,
Resimli Kilise, Selçuklu Sarayı, Anadolu’da yapılan ilk cami olan Menuçehr Cami gibi önemli kalıntılar burada göreceğimiz
tarihi eserlerden sadece bir kaçı. Yapılan anlatımların ardından, Türkiye’nin en doğusundaki Tarihi kenti son bir defa daha
fotoğrafladıktan sonra Ardahan’da ki Kafkasarı oteline yerleşmek üzere yola çıkıyoruz.
5.GÜN:ARDAHAN –YAVUZKÖY YAYLASI – LAŞET VADİSİ – ARTVİN – HOPA- FIRTINA VADİSİ –AYDER YAYLASI– ÇAMLIHEMŞİN
Sabah otelde alacağımız kahvaltının ardından Ardahan Kalesini gördükten sonra manzarasıyla sizleri büyüleyecek muhteşem bir
yolculuğa başlıyoruz. Kura Çayı’nı görerek 2500 metredeki Yavuzköy ve Yalnızçam Yaylalarını ve Laşet Vadisi’ni görüyoruz.
Devamında Şavşat üzerinden Doğu Karadeniz’in incisi Artvin’e varıyoruz. Burada bizleri bekleyen minibüslerimize binip panoromik
olarak Artvin’i geziyoruz. 1,5 saatlik yolculuk ile Hopa’ya ulaşıyoruz. Öğle yemeğinin ardından Ayder’e doğru yolumuza devam
ediyoruz. Ülkemizin en çok yağış alan ve dizilerede konu olan Fırtına Vadisi’nin ortasından akan Fırtına deresi boyunca ilerleyerek
Çamlıhemşin’e ulaşıyoruz. Bizleri bekleyen minibüslerimize binip Çat Vadisi boyunca yolumuza devam ediyor ve Şenyuva Taş
Köprüde fotoğraf molası veriyoruz. Fotoğraf molamızın ardından Zilkale’ye ulaşıyoruz. 100 Mt’lik bir uçurumun tam tepesinde
kurulmuş ve eski dönemlerde ticaretin güvenliği açısından çok önemli bir konumda bulunan bu Kartal Yuvası’nı andıran kaleyi
geziyoruz. Tekrar Çamlıhemşin’de bıraktığımız otobüsümüze dönüp oksijeni ve kaplıcasıyla ünlü olan Ayder Yaylası’na çıkıyoruz. 1250
mt. Yükseklikteki bölgenin en meşhur yaylasına çıkarken, Hala Deresi boyunca ara ara göreceğimiz Taş Köprü’lerden birinde
vereceğimiz fotoğraf molası sonrası Ayder’e v ulaşıyoruz. Ayder’de vereceğimiz mola sonrası Gelintülü(Büyük) Şelalesi, Küçük
Şelale, Galer Düzü ve Şenlikdüzün’de vereceğimiz fotoğraf molaları sonrası Hopa’da bulunan otelimize ulaşıyoruz.
6.GÜN BATUM-RİZE
Sabah otelde aldığımız kahvaltımızın ardından Batum’a hareket ediyoruz. Sarp sınır kapısında giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra
Gürcistan/ Acara bölgesine geçiyoruz. Hz.İsa`nın oniki havarisinden biri olan St.Mathias`ın mezarının da bulunduğu Roma
döneminden kalan ve en son Osmanlılar döneminde kullanılan Gonio- Apsaros Kalesi’ni geziyoruz. Batum şehir merkezine doğru
devam ederken Bayburt’tan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio
Köprüsü'nü göreceğiz. Bir sonraki durağımız, şehir merkezinden 9 km uzaklıkta bulunan, Dünya'nın el ile hazırlanmış ikinci büyük
bahçesi olan tropik bitkileri ile ünlü Batum Botanik Bahçesi olacak. Birbirinden farklı bitki örtüsünün yer aldığı bu büyük bahçe
gezintisinin ardından tekrar şehir merkezine dönerek yöresel yemekleri tadabilmek için yemek molası vereceğiz. Ardından; Tarihi
Meryem Ana Katedral Kilisesi'ni, Tarihi Orta Camii, Batum Resim ve Güzel Sanatlar Müzesi, Tiyatro Binasını, Medea Heykeli'ni,
Batum Limanı’nı ve yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa meydanını göreceğiz. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş için
serbest zaman vereceğiz. Ardından Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerini yapıp Rize merkeze doğru hareket ediyoruz. Verilen serbest
zaman sonrası Çayeli Çavuşoğlu Oteline doğru hareket ediyoruz. Akşam yemeğimiz otelimizde.
7.GÜN– RİZE –MAÇKA-SÜMELA MANASTIRI-ATATÜRK KÖŞKÜ-TRABZON-UZUNGÖL.
Otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından, Trabzon’a ulaşıyoruz. Doğu Karadeniz’in en büyük ve en gelişmiş bu
kentinde ilk durak noktamız, Soğuksu mevkiinde bulunan Atatürk Köşkü olacak. Mustafa Kemal’in 1930 - 1937 yılları arasında çeşitli
dönemlerde konakladığı ve Dersim(Tunceli) İsyanının bastırma planlarını yaptığı bu muhteşem mimariyi gördükten sonra,
Anadolu’nun üç Ayasofya’sından biri olan Ayasofya Camisine ulaşıyoruz. Bizans döneminin önemli fresklerini göreceğimiz bu
caminin çıkışında öğle yemeği molamız olacak yemek sonrası, yolları türkülerde Taşlı olarak geçen Maçka’ya ulaşıyoruz. Maçka’yı
geçitte, Altındere milli parkı içine girdiğimizde, yeşilin her tonunu görüp yeşilliklerin içinde bulunan Karadağ’ın eteklerine oyularak
inşa edilmiş olan Sümela Manastırı’nın mimari harikasını gördüğünüzde şaşkınlığınızı gizleyemeyeceksiniz 1250 mt. Yükseklikteki
Sümela manastırını gezerken rehberimizin anlatımlarından sonra bir kez daha büyüleneceksiniz. Sümela Manastırı sonrası Uzungöl’e
hareket ediyoruz. Solaklı Irmağı’nın kaynağındaki deniz seviyesinden 1090 metre yükseklikteki Uzungöl Yaylasına varıyoruz. Otelimize
yerleşiyoruz.
8.GÜN: TRABZON – GİRESUN – PİRAZİZ-ORDU_BOZTEPE-FATSA-ÜNYE-SAMSUN-BANDIRMA VAPURU
Sabah otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından Trabzon Espiye, Keşap üzerinden Giresun’a ulaşıyoruz. Giresun’u
panoramik olarak gördükten sonra Bulancak, Piraziz üzerinden Ordu’ya ulaşıyor. , 475 metre yükseklikte bulunan ve Karadeniz’in en
güzel panoramasına sahip Boztepe’ye çıkıyoruz. Çaylarımızı içip, Boztepe’ye çıkmalı, Şu Ordu’ya Bakmalı türküsünü söylerken bir
taraftan da Ordu’nun Derelerini izliyoruz. , Ünye’den de geçerek Terme ve Çarşamba üzerinden Samsun’a varıyoruz. Samsun'da ilk
durağımız, Atatürk’ü Samsun’a götüren Bandırma Vapuru olacak. Atatürk’ün Samsun’da silah arkadaşları ile toplantı yaptığı odayı ve
Balmumu Heykellerini görüp o günü yaşıyoruz. Ardından Samsun Arkeoloji Müzesi’nde bölgeden çıkan mozaikleri inceleme fırsatı
buluyoruz. Samsun’da ki otelimiz Amisos Otel (3 Yıldız)
9.GÜN: SİNOP – KOTRA ATÖLYESİ – KASTAMONU-ŞERİFE BACI ANITI
Kahvaltı Gezilerimizin sonrasında Bafra, Gerze üzerinden, Büyük İskender’e “Gölge etme başka ihsan istemem” diyen Diyojen’in
doğduğu yer olan Sinop’a ulaşıyoruz. Sinop Kalesi, Tarihi Cezaevi, Gemi Maketi Yapım Atölyelerini gezdikten sonra, Dranaz Geçidi
ve Taşköprü yolunu takip ederek Kurtuluş Savaşında emektar kent Kastamonu’ya ulaşıyoruz. Bu güzel şehrimizi gezmeye Şerife Bacı
Anıtından başlıyoruz. Nasrullah Camii, Münüre Medresesi Elsanatları Çarşısı gezilerinin ardından Daday’da bulunan otelimize
ulaşıyoruz. Akşam yemeğimiz otelimizden.
10.GÜN: SAFRANBOLU – HIDIRLIK TEPESİ – KAYMAKAMLAR KONAĞI – BOLU – İZMİT – BURSA--BALIKESİR
Otelimizde alınan sabah kahvaltısının ardından Safranbolu’ya hareket ediyoruz. Adını yörede yetişen safran bitkisinden alan
Müzekent Safranbolu gezimize Hıdırlık Tepesi’nden başlıyoruz. Türklerin Safranbolu’ya geldikleri vakit konuşlandığı yer olan, açık
“namazgâh” şeklindeki, Yağmur duası ile “Hıdrellez” kutlamalarının yapıldığı Hıdırlık Tepesinden Safranbolu’yu kuşbakışı
seyrediyoruz. Köstendil Kaymakamı Hasan Paşa’nın Türbesi, iki namazgâhı, Hızır (Hıdır) Paşa’nın mezarı ile Kurtuluş Savaşı
kahramanlarından Dr. Ali Yaver Ataman’ın (1955) anıt mezarı bulunan Hıdırlık Tepesinde vereceğimiz fotoğraf molasında Eski
Hükümet Konağı ve Saat Kulesi’nin fotoğraflarını alıyoruz. Ardından tarihi çarşıya inerek Cinci Hoca Hanı, Cinci Hoca Hamamı,
Kaymakamlar Evi (Müzesi), Pazar Yeri, Arastacılar Çarşısı (Yemeniciler), Köprülü Camii, Güneş Saati, Semerciler Çarşısı,
Manifaturacılar Çarşısı, Demirciler Çarşısı, Bakırcılar Çarşısı, Lokum Atölyesi’ni geziyoruz. Gezilerimizin ardından ise Balıkesir’e
hareket ediyoruz. Balıkesir’de siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalarda bırakarak yeni turlarımızda görüşmek üzere