2.BADEMLİ DAĞCILIK VE DOĞA SPORLARI ŞENLİĞİ
Rehber : Nuri Zeyrek
Tarih : 27.04.2014
Katılım : 20 Kişi
Hava Durumu : Parçalı bulutlu, sıcaklık yaklaşık 15°, zirve açık.
Katılanlar :
Nuri ZEYREK, Mustafa Kırlı, İbrahim Sürav, Ali ÇELİK, Ramazan DERELİ, Sait KOŞAN, Ünsal DOĞAN,
Mehmet Sinan Emir, Turgut İBİŞ, Reşat ADALIOĞLU, Ali BAKÇEK, Cihat BAYRAM, Hüseyin ÇALIŞKAN,
Zehra GÜLEÇ, Hakan DİNCEL, Engin GAMZELİ, Baran GÜNKUT, Tolga ALKAN, Semahattin YÜKSEK,
İlknur SÖZÜNDEDURAN.
26.04.2014 tarihinde şenlik için gerekli merasimler ve eğlenceden sonra saat 23.00’te kesin sessizlikle
uykuya daldıktan sonra saat 05.45’e kurulu saatin çalmasıyla gözlerimizi açtık. 06.00’da grubumuzla
hareket ettik. Ekibimiz 20 kişi idi. Yaklaşık olarak gidiş-dönüş 15 km olan parkurun 8-9 saat süreceğini
düşünerek, sıcaklığı da hesaba katarak olabildiğince yavaş, ritmik bir şekilde yürümeye başladık.
Grubumuz oldukça uyumlu ve yeterli performansa sahipti.
Rotamız bu sefer klasik rota yani Hüseyin Kabe dediğimiz patika değil, direk Mumkayası’nın kuzeykuzeybatıya bakan yüzünün tabanına ulaşan sırt hattı ve oradan Mumkayası yüzeyi boyunca
yükselmek suretiyle zirve ve oradan da Hacetdede zirvesi idi. Birkaç kısa mola sonrası yaklaşık 1.5
saatte Mumkayası kuzey-kuzeybatı yüzünün tabanının biraz yukarısına, Demirkapı diye
adlandırdığımız 900 metredeki ilk mola yerimizin biraz üzerine ulaştık. Sırt hattını takip ettiğimiz için
yüzeydeki dik rotaya klasik rotada girdiğimiz yerden biraz daha yukarıdan girerek biraz avantaj
yakalamış olduk. Böylece çıkmamız gereken dik etap biraz azaldı. Burada bir miktar enerji aldıktan
sonra dik etaba girdik. Yavaş ve bol varyantlı bir çıkış sonrasında 2.5 saatte Mumkayası zirvesine
ulaştık. Sarının düzü-Mumkayası grubu da aynı zamanda zirveye geldi. Onlarla birkaç hatıra zirve
fotosu çekildikten sonra yola devam ettik. Artçı arkadaşımız Mustafa geride kalan 4 arkadaşı emin bir
şekilde Mumkayası zirveye çıkardı ve Salih’in rehberliğinde çıktıkları rotadan dönüşe geçtiler.
Toplamda 15 kişi ile Hacetdede zirvesine doğru devam ettik. 40 dk’da zirveye vardık. İki zirve arasında
biraz rüzgar yedik ama hava gene de güzeldi. Sabah başlangıçtan tam 4 saat 40 dk geçmişti. Zirvede
Enduro Motorcu 4 arkadaşımızla tam planladığımız gibi buluştuk ve klasik Alloff ve foto merasimimizi
yerine getirdikten sonra 11.15 gibi dönüşe geçtik. İnişte klasik rotayı, yani Mumkayası’nın batı
yüzündeki çobanın evinden geçen rotayı kullandık. Çobanın evinde 10 dk’lık mola sonrasında inişe
devam ettik. İnerken diğer gruplarla karşılaştık, uzun zaman görüşmediğimiz arkadaşlarımızı gördük
ayaküstü sohbet ettik. Faaliyeti saat 14.00 gibi yaklaşık olarak 8 saatte, başladığımız yerde, Bademli
beldesi parkı kamp alanında tamamladık.
Etkinliğe bir şekilde katkısı olan herkese Efe Dağcılık adına çok teşekkür ediyorum. Bu şenliğin
gelenekselleşmesi dileğiyle tekrar görüşmek üzere!!!.