Mavi Turla Ege Antik
Kentlerine Yolculuk
Ege’nin muhteşem koylarında doğa ile baş başa bir
tatilde eşsiz Ege Antik kentlerini keşfediyoruz. 1
Değerli Müze dostları,
Madox Travel , kültürel ve tarihsel
nesneleri bir araya getiren , Türkiye
ve Dünya’daki müzeleri keşfetmek
üzere yola çıktı. Bizler ulaştığımız
şehirlerde , önce müze ve tarihi
eserlere yaptığımız ziyaretlerin yanı
sıra ,kentlerin dokusunu, kültürünü,
yemeklerini, müziğini ve eğlencesini
de tatmadan geriye dönmüyoruz. Gezilerimizin “ Müze “konsepti ile ,
sizlere sunulmasındaki amaç, asıl
beklenti olan tarihi ve kültürü
gerçekten anlamak ve hissetmek
olan ,kültür ve tarih sevdalısı
insanımıza ulaşmak ve onlara bilgiyi
en berrak biçimde aktarıp, bu eşsiz
ve derin zaman yolculuğundan
İçindekiler ; -  Gezi Programı
-  Hizmet Detayları
-  Gezi Fiyatları
1.Gün : Marmaris
Mavi turumuza Marmaris limanından teknemizin ayrılmasıyla başlıyor ve Ekincik
Koyu'na doğru yola çıkıyoruz. Ekincik’ten Dalyan'a doğru seyrederken ilk olarak Dalyan
İztuzu plajında mola vererek, koruma altındaki deniz kaplumbağalarını(Caretta Caretta)
görüyoruz. Yüzme molasından sonra, labirent gibi yüzlerce kanaldan oluşan Dalyan
kanallarına giriş yapıyoruz.Bu alana piyade dediğimiz kooperatif tekneleriyle
girebiliyor.Ardından, Kaunos Antik Kenti kalıntıları ve Kral Mezarlarını ziyaret
ediyoruz.Antik kent dolaşmak istemeyenler kanaldan kral mezarlarını seyredebilir veya
Dalyan’ın çıkışı ile Köyceğiz Gölü’nün birleştiği noktada Çamur Banyolarına girebilir
Burada kükürtlü su ve çamur banyosu ile cilt bakımı yaptırılıyor. Çamur banyosundan
sonra Dalyan kanalı etrafındaki restoranlarda yemek yemek isterseniz mutlaka Mavi
Yengeç ve Kefali denemenizi öneririz.
Teknemize dönerek geceyi Ekincik limanında tamamlıyoruz.
2.Gün : Ekincik – Bedri Rahmi
Sabah Ağa Limanına doğru yola çıkıyoruz. Yamaçlarında antik kaya mezarların
bulunduğu Bedri Rahmi Koyunda
demirleyerek Likya'nın antik Cyra kentinin
necropolünü oluşturan güvercin yuvası tipindeki basit mezarlar ve ev tipi kaya mezarlar,
koyun doğal güzelliğinin arkeolojik ve tarihsel süslerini gözlemliyoruz. Ressam Bedri
Rahminin zamanında görüp aşık olduğu bu diyar ressamın bir kaya üzerine yaptığı balık
resmi nedeniyle bu isimle anılıyor. Koyun girişinde bu kaya sizleri karşılayacak. Doğal
güzelliği ve tarihsel dokusu ile büyüleyici yerlerden biridir.
Bedri Rahmi koyuna gelipte denemeden gitmemeniz gereken bir şeyde odun ateşinde
zeytinyağıyla kızartılan taze patatesler.
Geceleme Teknemizde
3..Gün : Bedri Rahmi
Kahvaltı sonrası sırasıyla Boynuz Bükü ,At Bükü,Göbün Koyu ve Hamam Koyunu
geziyoruz. Yüzme molası ve öğle yemeği vereceğimiz bu koyun adı; eski Mısır kraliçesi
Kleaopatra adına yapılmış ve halen su içerisinde kalıntılarını görebileceğiniz hamamdan
almaktadır
Geceleme teknemizde Bedri Rahmi Koyunda.
4.Gün Tershane Adası - Yassıcalar Kahvaltı sonrası kısa güzel bir panoramada geçen yolculuk sonrası Tersane Adasına
doğru yol almaya başlıyoruz. Mübadele sonrası boşaltılmış eski bir Rum Köyü, içinde bir
çok kalıntının da yer aldığı bu yer dar bir girişe sahip denizi oldukça sakin olduğundan
adeta doğal bir tersanedir. Yüzme molamızı ve öğle yemeğimizi burada aldıktan sonra
küçük adalardan oluşan ve hepsine birden Yassıcalar adı verilmiş olan Yassıcalar adasına
doğru yola çıkıyoruz. Geceleme Yassıcalarda.
5.Gün Yassıcalar -Fethiye Büyüklü küçüklü 5 adacıktan oluşan Yassıca Adalar çeşitli su sporlarının yapıldığı bir
çeşit eğlence merkezidir. Birbirlerinden daracık boğazlarla ayrılmış olan adaların
arasında her dönemeçte farklı bir manzarayla karşılaşmak mümkündür.Burada adalar
arasında yüzebilir, yarım saat kadar yüzebiliyorsanız dört adayı dolaşabilirsiniz.
Dilerseniz adalara çıkıp yürüyebilirsiniz.Yalnız yanınızda spor ayakkabı bulundurmayı
unutmayın. Akşam yemeği için Turunçpınarına doğru yola çıkıyoruz.Kızılada yakınları
yüzmek icin önerebileceğimiz bölgelerden biridir.
Geceleme Fethiye Limanında. Birçok restoran ve eğlence mekanı bulunan Fethiyede
gecenizi dilediğiniz gibi değerlendirebilirsiniz
6.Gün Fethiye-Gemiler Sabah kahvaltımızın ardından Kaptanımız Manastır Koyuna doğru yola çıkıyor.Suyun
altında kalıntıları bulunan eski bir hamam sebebi ile bölgede Cleopatra Hamamı olarak
bilinen koyun arka tarafındaki tepenin yamacından geçmişte faaliyette olan krater
gölünün kanallarını görebilirsiniz.Manastır koyundan yaklaşık 1,5 saatlik yürüyüş ile
Likya'nın Lydae Antik Kentine ulaşıyoruz.
Teknemize döndükten sonra Gemiler adasına doğru yola devam ediyoruz. Geceleme
teknemizde.
7.Gün: Gemiler Adası
Güne tekne kahvaltısı ile başlayıp bir doğa harikası olan ve adanın karşısında bulunan
Gemiler Koyu ve Gemiler Vadisinin muhteşem manzarasını görmek için isterseniz adanın
zirvesine doğru kısa bir yürüyüş yapabilirsiniz.Burası aynı zamanda 1.derece doğal sit
alanı ve Açık Hava Müzesidir.Adada M.S. 5-13. yüzyıllarda yapıldığı anlaşılan Bizans ve
Roma dönemlerine ait ev, depo, sarnıç ve kilise kalıntıları bulunmaktadır. Teknemize
dönüyor ve akşamımızı bu güzel koyda tamamlıyoruz.Çikolatalı Gözlemenin tadına
bakmadan koydan ayrılmamanızı öneriririz.Geceleme teknemizde.
Gün Fethiye Liman 7 Gün süren bu mavi yolculuğumuzun bugun son günü.Teknemizde kahvaltımızı alırken
kaptanımız Fethiye limannıa doğru yol alıyor.Bir sonraki turlarda tekrar görüşmek üzere