KARADENİZ VE BATUM TURU
20 HAZİRAN 2014 ÇIKIŞLI 6 GECE – 8 GÜN
SAFRANBOLU-SİNOP- HAMSİLOS FİYORDU - SAMSUN - ORDU BOZTEPE - GİRESUN - TRABZON - SÜMELA MANASTIRI - ATATÜRK
KÖŞKÜ AYASOFYA MÜZESİ - RİZE - BATUM – UZUNGÖL - AYDER
YAYLASI - FIRTINA VADİSİ - SARP - ÇAMLIHEMŞİN - AMASYA SİNOP
1. GÜN: (Gece Yolculuğu) 20 Haziran 2014 ( Cuma) 23.30 da Hastane Bahçesinden
hareket.
Bursa-Kocaeli-Bolu Üzerinden Safranbolu’ya varış . Safranbolu da Hanım Sultan Ev
Yemekleri Restoranda sabah kahvaltısı, kahvaltı sonrası UNESCO tarafından koruma altına
alınan Müze Kent Safranbolu'ya varıyoruz. Cinci Hoca Hanı, Cinci Hoca Hamamı, Pazar
Yeri, Yemeniciler Çarşısı, Köprülü Camii, Güneş Saati, hikâyesiyle sizleri şaşırtacak olan
İzzet Mehmet Paşa Camii, Manifaturacılar Çarşısı, Demirciler Çarşısı, Bakırcılar Çarşısı,
Akça Su Kanyonu gezilerinden sonra Lokum alışverişi için serbest zamanımız olacak.
Safranbolu gezimiz sonrasında Sinop'a doğru yola koyuluyoruz.
2. GÜN 21 Haziran 2014 (C.tesi ) (Sinop Reis Otel )
SİNOP - AKLİMAN - HAMSİLOS FİYORDU - SİNOP CEZA EVİ - LİMAN Sinop'a ulaşıyoruz. Sinop'ta ülkemizin tek fiyordu olan Hamsilos Fiyordu gezimiz ardından
Tarihi Sinop Cezaevini gezisi ardından Sinop Liman'a iniş. Önce Sinop yöresine özgü kulak
mantısından tadıyoruz.
3.GÜN:22 Haziran 2014 (Pazar)
(Ordu Belde Otel)
SAMSUN - ATATÜRK ANITI BANDIRMA VAPURU - ORDU - BOZTEPE
Sabah otelimizde alınan serbest kahvaltı ardından Samsuna’a varış. Atatürk Anıtı, İlk Adım
Anıtı ve Bandırma Vapuru ‘nu gezip Samsun'dan ayrılış Terme'de molanın ve ardından Ünye
- Fatsa üzerinden Ordu'ya ulaşıyoruz. Karadeniz'in güzel manzarasına sahip olan 485
metre yükseklikte bulunan Boztepe'ye teleferikle çıkıyoruz. Burada vereceğimiz çay
molamızın ardından günümüzü sonlandırarak otelimize yerleşiyoruz. Konaklama ve akşam
yemeği otelimizde.
4.GÜN:23 Haziran 2014 (P.tesi)
(Uzungöl Sezgin Otel)
GİRESUN - TRABZON - AYASOFYA - ATATÜRK KÖŞKÜ - TELKARİ VE
KAZAZİYE ATÖLYESİ- UZUNGÖL Sabah otelde kahvaltı sonrasında Giresun'a hareket. Keşap, Espiye, Tirebolu, Görele,
Vakfıkebir, Akçaabat üzerinden Trabzon'a varış. İlk gezi durağımız Ayasofya Müzesi oluyor.
Bu mimari harikası yapıyı ve fresklerini tanıdıktan sonra Soğuksu Tepesi'ndeki Atatürk
Köşkü'nü gezip Ardından Burada Gümüş, Telkari ve Kazaziye Sanatının inceliklerini görüp.
Alışveriş molamızın ardından. Altındere Milli Parkı'na ulaşıyoruz. Burada bizi bekleyen
minibüslere binerek Sümela Manastırı'na çıkıyoruz. Karadağ'ın en sarp yerinde kurulmuş olan
manastır. Meryem Ana Kilisesi, Nöbetçi Odaları, Misafirhane, Ayazma, Su Kemerleri, Kaya
Fresklerini rehberimizin anlatımıyla öğrendikten sonra Altındere Vadisi'ne geriye dönüyoruz.
Deniz seviyesinden 1090 m yükseklikte bulunan Uzungöl, dik yamaçları ve muhteşem orman
örtüsü doğanın güzelliğini tamamlar. Çay Fabrikası gezisi. Ardından Dünyaca ünlü Sürmene
bıçağı atölyesini ziyaret ettikten sonra otelimize varış yerleşme Akşam yemekte canlı müzik
ve horon gösterisi.
5. GÜN: 24 Haziran 2014 (Salı) TAM GÜN BATUM TURU (GONİO KALESİ MEDEA HEYKELİ - BATUM PİAZZA MEYDANI -POSEİDON ANITI - TİYATRO
BİNASI - MERYEM ANA KATEDRALİ - CASİNO)
Sabah otelde aldığımız kahvaltımızın ardından Batum'a hareket ediyoruz. Sarp sınır kapısında
giriş işlemi yapıp - Gürcistan / Acara bölgesine geçiyoruz. Osmanlılar döneminde kullanılan
Gonio- Apsaros Kalesi'ni görerek. Bayburt'tan doğup Batum sınırlarına kadar Çoruh Nehri'ni
ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü göreceğiz. Ardından şehir Turu. Tarihi Meryem Ana
Katedral Kilisesi'ni, Tarihi Orta Camii, Piazza Meydanı, Poseidon Anıtı, Tiyatro Binasını,
Medea Heykeli'ni, Batum Limanı'nı ve Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş
için serbest zaman. Ardından Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerini yapıp otelimize dönüş
yerleşme , konaklamamız Hopa da olacak. (Hopa Cihan Otel)
NOT: Türkiye - Gürcistan geçişte TC vatandaşları Batum' a TC kimlik numarası bulunan
nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet vs.) geçiş
yapılamamaktadır.
Ailesi ile birlikte seyahat etmeyecek olan 18 yaş altı misafirlerimizin BATUM' a geçişleri
için NOTER den onaylı MUVAVFAKATNAME almaları gerekmektedir.
DİKKAT: TC NOLU NÜFUS HÜVİYET CÜZDANINIZI SEYAHATE ÇIKARKEN
YANINIZA ALMAYI UNUTMAYINIZ.
6 .GÜN: . 25 Haziran 2014 (Çarşamba) AYDER YAYLASI - KALEGON GELİNTÜLÜ ŞELALESİ - FIRTINA VADİSİ (Ordu Belde Otel)
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında ülkemizin en çok yağış alan ve dizilere de konu
olan Fırtına Vadisi. Vadi boyunca devam edip Çamlıhemşin'e varış. Ardından balı, oksijeni ve
kaplıcasıyla ünlü olan (1250 mt) Ayder Yaylası'na çıkıyoruz. Hala Deresi boyunca ara ara
göreceğimiz Taş Köprülerden fotoğraf molası verip burada Kalegon, Gelin Tülü Şelalesi ve
fotoğraf molası ardından Giresun’da fındık fabrikasında alışverişin sonrasında Ordu’da
Otelimiz yerleşiyoruz.
7 .GÜN: . 26 Haziran 2014 (Perşembe) (Ankara Angora Otel)
Otelimizde alınan açık büfe sabah kahvaltısı sonrasında şehzadeler şehri olarak bilinen
Amasya’ya hareket.
Yeşil ırmağın etiğindeki kentte Mumyalar müzesi, Arkeoloji Müzesi,
II. Bayezid Külliyesi, Yalı Boyu, Saat Kulesi, Hazeranlar Konağı gezisi ardından Ankara’ya
hareket .Ankara’da konaklıyoruz.
8 .GÜN: . 27 Haziran 2014 (Cuma)
Otelde aldığımız sabah kahvaltısından sonra Anıtkabir ve Arkeoloji müzesinin gezilmesi
sonrasında dönüş yolunda bulunan Eskişehir,Bursa yolundan Balıkesir’e varış ve
gezimizin sonu.
ÜCRETE DAHİL-OLAN-HİZMETLER
*Otellerde-6.Gece-Y.P-Konaklama
* Lüks Otobüsler İle Ulaşım Mercedes Travego ya da Man Fortuna
* Çevre Gezileri * Rehberlik hizmetleri * Otobüs içi İkramları * BATUM TURU
* Otelimizde Açık Büfe 6 Sabah kahvaltısı * Otelimizde Açık Büfe veya Set menü 6 Akşam
Yemeği
* 1618 Nolu Turizm Kanununa Göre Zorunlu Seyahat Sigortası. Dahil (65 yaş üstü sigorta
hariç)
ÜCRETE DÂHİL OLMAYAN HİZMETLER
* Tüm Öğle Yemekleri * Tüm Yemeklerde Alınan İçecekler
* Yurt dışı çıkış harcı (15 TL)
* Müze Ören Yeri Girişleri- yaylalara çıkış minibüs ücretleri vb. * Ekstra Belirtilen Tüm
Organizasyonlar
*Tüm-Özel-Harcamalar
MÜZEKART NEDİR?. Müzekart, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından sadece Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşlarına verilen bir karttır. Kimlik ibrazı ile indirimli Müze
kart 15 TL, tam Müze kart 30 TL ücret karşılığında alınabilir.
Maxmum kredi kartı olan misafirler kimlik ibraz ederek müze kart indiriminden yararlanırlar.
MÜZE ve ÖREN YERİ GİRİŞ ÜCRETLERİ:
*Tüm Müze ve Ören yeri giriş ücretleri + Yaylalara çıkış Minibüs ücretleri + milli park
girişleri +Müze Kart (bir yıl boyunca Türkiye'de ki müzelerde geçerlidir) kişi başı
Toplam: 130,00 TL olup; misafirlerimize aittir.
*(Kimlik ibraz etmek kaydıyla) 16 Yaş altı öğrenci, Gazi ve gazi eşi, sarı basın kartı
olanlara 30 TL indirim uygulanır.
* 15 TL ödeyerek kendilerine indirimli Müze kart
almaları gerekmektedir.
17 yaş altı ve 65 yaş üzeri misafirler Müzelere ücretsiz giriş yapmaktadır.
*0-7 yaş arası misafirlerimizden müze ören yeri giriş ücretleri alınmaz.
ÖNEMLİ: Turumuz Otel konaklaması 6 gece 8 gündür. Rezervasyon esnasında kesinlikle
Koltuk Numarası sözü ve garantisi verilemez. Turlarımızda her gün iki sıra atlayacak şekilde
yer değişimi olmaktadır. Rehber gerekli gördüğü takdirde, tüm programı gerçekleştirmek
kaydı ile zamanlama ve program akışı konusunda değişiklik yapma hakkına sahiptir.
Programda belirtilen oteller standartları ve mevkileri bakımından aynı olmak kaydı ile
değiştirilebilir.
Yayla Minibüsler: 14 - 16 Kişilik bölgenin Kooperatiften kiralanan araçlardır.